Selasa, 13 Julai 2010

AA100M MeNaRiK Di SaRaWaK BuMi KeNyALAnG

JaLaN2 Cuti SeKoLaH *AA100M*
DeSTiNaSi
: NEGERI SARAWAK BUMI KENYALANG

LoKaSi : BaNDaR KuChiNG , Kg. SeRiKiN DaeRaH BaU , KaMpuNG BuDaYa SeRaWaK , DaMai BeaCh ReSort , BoRNeO HighLaND ReSorT , TaMaN NeGaRa GuNuNg GaDiNG , PuSaT HiDuPaN LiaR SeMeNGGoH , TeBeDu

Day: Firstday

Destinasi Jalan2 Abangboyc Cuti Sekolah ini ialah Malaysia Timur iaitu Serawak dan Sabah. Percutian kali ini Abangboyc bersama Keluarga iaitu Bersama Ibu dan 2 orang Anak Saudara Abangboyc. "Saje Bawak Mereka Bercuti. Tambahan pula sememangnye sekarang tengah Waktu Cuti Sekolah. Liburan lah katekan.. Ape lagi Jalan2 lah.. Sekali sekala membawa Bonda Tercinta iaitu Puan Masra Bte Othman dan Kedua Anak Saudara Aku yg Comel2 Belake iaitu Adik Intan Maisara dan Adik Siti Maizura. Kedua2nye berumur 6 dan 8 tahun..."

Perjalanan Abangboyc Bermula dari Kuala Lumpur Internasional Airport Terminal LCC dengan Menaiki Kapal Terbang AiR ASiA Pesawat AK5204 ke Kuching; AiR ASiA merupakan Syarikat Perkapalan Udara Rasmi bagi Abangboyc.blogspot.com yang sering menaja Abangboyc ke Destinasi2 Percutian Menarik Seluruh Asia dari 2009 lagi. Perjalanan ke Kuching mengambil masa selama 1 jam dan 45 minit bergantung pada Keadaan Cuaca dan Masalah Trafik Udara.

My Mum DaN Anak Saudara Bergambar Bersama Gadis Bumi Kenyalang yang menanti kehadiran kami dan Abangboyc.blogspot.com di Pintu Ketibaan.

BANDAR KUCHING, SARAWAK.
Bandaraya Kuching merupakan Sebuah Bandar Besar dalam Wilayah Bahagian Kuching yang merupakan antara sebahagian Wilayah di negeri Sarawak. Pusatnya ialah bandar Kuching, dan merupakan ibu negeri Sarawak. Penduduknya terdiri daripada pelbagai kaum seperti Cina, Melayu, Bidayuh, Iban, Melanau, Orang Ulu dan lain-lain Suku lagi. Terdapat banyak tempat pelancongan yang menarik, dan kedatangan ramai pelancong dari seluruh dunia yang melawat Kuching membuktikan bahawa Terdapat Segalanya Di Kuching.. Dari Destinasi Membeli Belah Hinggakan Ke Destinasi Flora Fauna Keindahan Alam dan Destinasi Budaya Luar Biasa Semuanya terdapat di sini.
Secara amnya, Kuching merupakan bandar keempat terbesar di Malaysia. Jumlah penduduk bandaraya Kuching setakat tahun 2007 dianggarkan sekitar 634 517 orang.
Kuching telah diisytiharkan sebagai bandaraya pada 1 Ogos 1988. Namun keluasan bandaraya Kuching amat besar. Ia dibahagikan kepada dua kawasan iaitu Kuching Utara yang ditadbir oleh Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU) manakala Kuching Selatan yang ditadbir oleh Majlis Bandaraya Kuching Selatan (MBKS). Di Tengah2 Bandaraya Kuching terdapat Sebuah Sungai yang sering kali menjadi iKon dan juga menjadi tempat istirehat dan Riadah bagi Penduduk Tempatan dan Para Tetamu Antarabangsa. Terdapat juga Pelbagai tempat2 menarik yang boleh dilawati sekiranya anda ke Kuching antaranya Sarawak Plaza, Charless Broke Memorium, Dataran Kuching dan Banyak lagi.

Abangboyc di tengah2 Bandar Kuching

Patung Kuching Antara IkoN Kemegahan Bandar Kuching Utara

Serawak Plaza

Keadaan Bandar Kuching

Kawasan Bandaraya Kuching Selatan

Abangboyc Menaiki Kereta yang diSewa Khas Bersama Keluarga,
Ronda2 Kuching Sarawak

Balai Polis Sentral Kuching



Pejabat Residen dan Pejabat Daerah Kuching
China Town; Lokasi Membeli Belah Menarik di Bandar Kuching
Muzium Tekstil Sarawak


Padang Kota Dataran Kuching

Majlis Kraf Sarawak





Sarakraf Pavilion; Terdapat Pelbagai jenis Kraf bermutu tinggi dihasilkan dan ditempatkan di sini.
Bangunan Mahkamah Zaman Pemerintahan Raja Brooke

Permandangan Ruangan Taman Dalam Mahkamah

Cantik.. dan Indah..

Kuching WaterFront Bazaar

Pemandangan Deretan Kedai2 Berhadapan Sungai di Tengah Kuching

Pejabat Pelancongan Persekutuan Sarawak

Kuching WaterFront Park

Abangboyc Di Taman Sungai Kuching

Pemandangan Bandaraya Kuching dari Kuching WaterFront Park

Keindahan Kuching

Bangunan Ahli Dewan Undangan Negeri Sarawak
Abangboyc Depan Bangunan ADUN Sarawak

Nak Jalan2 Menaiki Bot... Juga terdapat Perkhidmatan Demikian disini.

Serpihan Kota Raja Brooke

Anak Ku Intan Maisara( My Sister Sons)

Tugu Raja Putih

Charles Brooke Raja Putih Sarawak
Antara Tempat Menarik yang sering dikunjungi ramai

Pusat Jualan Batik Buatan Tempatan Berhampiran Charles Brooke Memorium.

Ini Kereta Khas Bagi Kegunaan Abangboyc Disini.
Perkhidmatan menaiki Sampan pon ada...
Untuk Jalan2 ke seberang Sungai sahaja.
Tambang RM1 sahaja
Best n Enjoys at Kuching... Make Deference.
Jom Naik Sampai..
Abangboyc Kuching Sarawak
Kaunter Bas Asia; Menyediakan Perkhidmatan Bas untuk ke Pontianak Kalimantan Barat Indonesia
BORNEO HIGHLAND RESORT
Borneo Highland Resort merupakan Sebuah Tempat Istirehat menarik terletak di Padawan, Kawasan ini beriklim Sederhana Sejuk dan anda akan menikmati Keindahan Alam dan Flora Fauna yang luar biasa. Terletak di antara Sempadan 2 Negara yang mana anda juga boleh melihat Pemandangan Gunung Ganang di Kawasan Kalimantan Barat Indonesia. Sekiranya anda ingin ke Borneo Highland Resort dan menginap di sini pastikan anda telah menempah dahulu penginapan dan tour.. Ini kerana Borneo Highland Resort tidak membenarkan tetamu yang tidak mendaftar untuk memasuki kawasan berkenaan. Pendaftaran Awal diperlukan. Bayaran RM70 dikenakan untuk Bersiar2 sekitar Kawasan Resort dan bayaran RM500 dikenakan untuk Penginapan... Disini anda dijanjikan Pengalaman LuarBiasa yang pasti anda tidak dapat lupakan. Sekiranya anda ingin ke Borneo Highland Resort dari Kuching, Pastikan anda menaiki Kenderaan Sendiri atau Kenderaan Sewa, ini kerana Resort ini terletak agak jauh dari Bandar Kuching dan menghala ke Sempadan Kalimantan. Kenderaan Resort juga tersedia di Bandar Kuching, Pastikan anda menghubungi pihak Resort untuk tempahan. Dan bagi yang berkenderaan sendiri, Anda dipersilakan Parkir kenderaan anda di sebuah kawasan lapangan Parkir sebelum diarah menaiki kenderaan Khas untuk ke Borneo Highland Resort yang terletak lebih kurang 7 km dari pintu masuk dengan keadaan jalan yang Mendaki Gunung.

Borneo Highland Resort

Keindahan Taman Borneo Highland Resort

Pemandangan Luar Biasa yang sering anda temukan

Keadaan Rumah2 Penginapan Resort

Keindahan Ruang Dalam Rumah2 Penginapan Borneo Highland Resort

Mengasikkan Ruangan Rumah Penginapan Family.
Terima Kasih kepada Air Asia, Borneo Highland Resort dan Kuching Rent Car Sdn Bhd kerana Menyediakan perkhidmatan terbaik untuk Kami dan Abangboyc.blogspot.com .

1 ulasan:

Unknown berkata...

hello2...juz nak promote yer.. im chris adam from kuching sarawak.. juz nak bagitau yg i boleh tlg jd tourist guide korg,n sesape yg nk ke kuching sarawak.. rm250 utk 6jam,: 3 hari+ 6jam shari is rm600 termasuk minyak n DRIVER , sekali kereta proton waja,kalau ramai,pakai kreta Alza. n driver i sendiri.. i blh bawa kemana sja yg u all nk pergi, or i blh intro tmpt yg best2, cth ::
1; kampung budaya
2: gunung santubong (jika ingin mengetahui sejarah puteri santubong,or ingin melihat bentuk gunong tersebut)
3: serikin , tebedu / sempadan indonesia,barangan murah,sperti beg,baju,kraf tangan, buah tangan,smua murah2..n bnda yg korg xpernah lihat d tmpt lain..
4:wind cave, fairy cave ,
5: menikmati rumah bidayuh (baruk)..rumah iban (rumah panjang)
6: tmpt picnic yg paling sesuai seperti (family park, jambatan merah, sungai rayu, sematan, lundu,
7: jln2 d sekitar kuching,tmpt shopping,
8: budget hotel,standard hotel,i boleh tlg cari..
9: n nak kemane jer,i blh bawa..nk uturn,nk singgah,berhenti,up to u..hehe
BANYAK LAGI SAMPAI XDPT NK LIST KAN.HEH ..
sorry , i juz nk promote..kot2 nk pg kuching lagi kan? i blh bawa..dont worry,im friendly..love to make friend. N THANKS..U MAY CALL ME
0149957036
Adam.( your personal driver at kuching )
facebook : chreez_devil88@yahoo.com