Ahad, 31 Mei 2009

JaLaN JaLaN d'Kota MetRoPoliTaN JaKaRTa

KoTa JAKARTA.

16 April 2009- 22 April 2009


Seperti yang kami rancangkan,. Setelah selesai liburan di Surabaya.. kota kedua pilihan kami adalah Jakarta. Jakarta adalah Pusat kota bagi negara Indonesia. seperti yang dimaklumkan kepada kami, penduduk jakarta adalah seramai 25 juta pada waktu siang dan 19 juta pada waktu sebelah malam.. ini bermakna penduduk jakarta sahaja seperti hampir kesemua penduduk Malaysia jumlahnya. Sampai saja di Jakarta dari Surabaya melalui jalan udara menaiki pesawat AirAsia dan kami tiba di terminal 3 Soekarno Hatta Airport ketika itu waktu menunjukkan jam5 petang (wib). Kami terus ke destinasi penginapan iaitu Hotel Alpine,. Jakarta Pusat..

Hotel Alpine,. Jakarta Pusat.


Dan pada sebelah malam kami sekadar jalan2 sekeliling kota.. Tempat yang kami kunjungi malam itu antaranya Rumah Makan WongSolo Ayam PenyeK,. Jalan Kemang dan macam2 lagi tempat tapi kami x tau namenya..

Keesokkan selepas selesai makan pagi di Hotel,. kami langsung ke Pusat Perniagaan Tanah Abang,... Jalan2 dan berbelanja.. kerna tempat ini menawarkan jualan pada harga borong...,. Bagus banget kerna di Malaysia belum ada tempat jualan seperti ini. kemudian kami ke Stasiun JakartaKota untuk menaiki keretapi ke stasiun Tebet unyuk menemui Temen kami di Jakarta..
Tanah Abang, Jakarta.

Stasiun JakartaKota, Jakarta

Kemudian kami terus ke destinasi seterusnya iaitu Taman bunga Cibubur, Taman Indonesia Indah... Taman Mini Indonesia Indah menempatkan kepelbagaian suku kaum, Tradisi, adat dan Rupa bentuk keadaan hampir sebenar di seluruh Indonesia. Disini juga terdapat kereta Kabel dan Danau serta tempat makan yang bagus.


Taman Bunga Cibubur


Taman Mini Indonesia Indah





Disebelah Malam,. Abangboyc bertemu temen di hotel kaisar,. Selepas itu kami pergi makan di Rumah Makan Nasi Kambing di jakarta Selatan, kemudian kami pergi jalan2 sekitar kota jakarta menikmati keindahan Jakarta sebelah malam.


Abangboyc dan Irshadi Bagas

Pada hari berikutnya kami dari Hotel Kaisar terus pergi jalan2 ke Toko2 Besar seperti Plaza Indonesia, Grand Indonesia dan Mangga Dua. Abangboyc dan teman2 sempat pergi menonton wayang di Plaza Semanggi. dan Jalan jalan mengeliling kota Jakarta menaiki kereta api, angkot dan tuk..tuk.



kami memenuhi aktiviti di Jakarta hanya jalan2 dan makan2.. Destinasi seterusnya... BANDUNG, Indonesia... Jom ikut serta Abangboyc...

Tiada ulasan: