Khamis, 30 Oktober 2008

UNTUK KAMU YANG JAUH



MELINTAS DUA BUAH PULAU DAN SEBUAH NEGARA
Harga sebuah penantian itu mahal Sanggupkah membayar semuanya? Jika ada waktu yang terluang, Jika ada ruang yang lapang,

Maaf...


Tak bisa janjikan apa-apa
Tak bisa janjikan sebuah hubungan yang lebih baik
Tak bisa menjalani sebuah komitmen
Tidak ingin...
Jalan ini hanya kerana suatu trend
Jalan ini hanya kerana disekeliling telah berdua
Atau jalani ini hanya kerana rasa yang belum terasa


Maaf...

Jika kamu masih mencari
Jika kamu masih menunggu
Jika kamu berfikir bahawa semua itu belum perlukan Kamu!!
fikirkan lagi siapa yang ditunggu
fikirkan lagi harga sebuah penantian
fikirkan lagi waktu yang terbuang


Kamu!!!
Jika memang telah siap
Jika memang telah berfikir perlu untuk berbagi
Berbagilah dengan dia
Karena aku tidak sanggup menjanjikan apa-apa
Karena aku tidak akan mampu membayar penantian kelak
Karena aku merasa tidak layak untuk menunggu.........


Aku...

Takut seandainya waktu telah berbicara
Takut tak mungkin menghargai sebuah penantian
Takut waktu telah merubah segalanya


Kita!!!

Terlalu banyak perbedaan Bahasa.. adat.. budaya..kebiasaan
Sanggupkah bertahan?
Jika jarak adalah sebuah kenyataan!
Jangan tunggu jika tak mampu
Kerana aku pun tak mampu janjikan apa-apa
Jangan tunggu hingga siap
Kerana pun belum pasti kapan siap
Jangan tunggu jika itu menyakitkan
Kerana kenyataan terkadang perit untuk dirasa
Jangan tunggu jika meradang
Kerana masih banyak cinta yang bersemi disekitar
Jangan tunggu aku.........



dan.........


Jika kamu telah memutuskan untuk menunggu....
Aku hanya berharap semoga

AKU LAYAK UNTUK DITUNGGU!!!!

Tiada ulasan: