Rabu, 29 Oktober 2008

BINGUNG


Resah?
Bingung?
Sekarang aku lagi bingung dengan jalan kedepan yang terbentang didepan aku...
Mau jalan terus atau slow down - karena untuk berhenti tidak mungkin!-

Mungkin kalian bingung.. kenapa ya? ada apa ya?

Keresahan aku adalah sekarang semua sinetron yang tayang di TV itu stripping - ertinya tayang setiap hari..
Terus terang aku amat takut kehidupan aku terganggu.. takut tak bisa mencapai hal yang terbaik di dunia realiti.. cos i'm a man.. aku harus punya sesuatu untuk bekal aku nantinya.. sesuatu yang amat aku yakini itu ILMU dan KESENANGAN.. ilmu yang menurut aku tidak boleh hilang atau pudar... ilmu yang dengannya aku bisa menjadi lebih bererti..

Apa ya erti wang, kalau itu tak bisa beli keamanan, kebahagiaan dan syuga! kan semua orang tahu malaikat pencatat amal kebaikan tidak boleh disogok? Kalau aja Malaikat boleh disogok untuk booking tempat aku disurga, mungkin aku akan mencari wang sebanyak-banyaknya dan dengan cara apapun!! Tapi kita tau pasti kan?!.. malaikat tak mungkin disogok dan Tuhan itu Maha Tahu dan Maha Adil serta Penghitung yang paling cepat! Jadi untuk apa wang yang banyaK? Secukupnya ajalah.. cukup untuk beli yang kita mahu tanpa berlebihan! hehe..

Terus mahu cari apa? Popular? aduh jangan lah.. untuk apa? Popular bikin sebagian teman-teman aku yang sudah popular besar kepala dan lupa memandang rumput ditanah dan merasa tidak meminjak bumi.. Bikin meraka tidak menghargai orang lain dan parahnya tak menghargai orang tua juga!!! Sungguh aku takut...Takut kecemerlangan sinar membuat mata aku silau atau membuat aku sulit melihat kebaikan atau membuat aku tidak lagi memandang hal-hal yang sederhana.. janji.. aku takut!!!

Terus mesti bagaimana? aku sendiri bingung!

Sebagian orang bilang aku tidak bersyukur atas apa yang sudah Tuhan limpahkan kepada aku! Sungguh!! aku bukan tidak bersyukur.. tapi mungkin prinsip aku yang diluar orang kebanyakan (terutama teman-teman) membuat aku berfikir.. bahawa wang dan kepopuleran tidak terlalu bererti..

pilihan yang aku fikir baik untuk aku, untuk masa depan aku dan untuk agama aku!

aku ditengah jalan kebimbangan.. memilih tanpa harus meyakiti..
Sungguh .. aku 'salut' sangat sama teman yang berjaya berhasil dikedua bidang dengan amat baik.. Sungguh, aku angkat topi.. teringin mahu jadi seperti mereka!!

I love my job... terus terang tapi aku bingung...
Pilihan yang sulit!

Apa aku back lagi spt dulu..
Sungguh!! aku bingung!!
Punya pendapat tak sama?!

1 ulasan:

Abangboyc Infomation berkata...

Mahu kaya atau mahu senang.. sukar di ulas..